Jak dlouho užívat probiotika – Co bychom měli vědět o probioticích?

Probiotika představují formu doplňkových „dobrých“ bakterií, které obývají tlusté střevo. Pokud jste zdraví, dodržujte vyváženou stravu a závažné choroby zažívacího ústrojí se vám vyhýbají, není použití probiotik nutné. Pokud tomu tak není, můžete mít ve stravě doplňkové formy probiotik. Nicméně žádné průmyslové standardy pro dávkování a trvání užívání probiotik neexistují. Vždy nejprve konzultujte se svým lékařem jakékoli užívání doplňku stravy.

Co bychom měli vědět o probioticích?

Lidské tlusté střevo je hostitelem biliónů bakterií, většinou neškodných a sloužící k udržení špatných bakterií, které narušují trávení nebo způsobují infekční onemocnění. Nemoc, snížená imunita, stres, špatná strava nebo užívání antibiotických léků mohou vyčerpat zdravé střevní bakterie, což umožňuje patogenům způsobit zmatek na tlustém střevě.

Probiotika, doplňkové mikroorganismy podobné vašim přirozeně vytvořeným bakteriím, nabízejí alternativní zdroj posilování bakterií tlustého střeva v případě, že vaše tělo nemůže podporovat své vlastní bakteriální hladiny. Když se probiotika podávají v dostatečném množství, předpokládá se, že vyvolávají příznivé účinky na zdraví.

Délka užívání probiotik

Přesnou délku užívání probiotik je těžké určit. Denní užívání probiotik po dobu jednoho až dvou týdnů může zlepšit infekční nebo antibiotický průjem. Většina probiotik se ve střevě nedrží trvale, proto je denní konzumace nejlepším způsobem, jak udržet jejich efektivní množství. Neexistuje žádná standardizovaná předepsaná délka.

Efektivní užívání probiotik

Spíše než doplněk stravy konzumujte potraviny, které obsahují probiotika. Je to fermentované a nefermentované mléko, jogurt, sójové nápoje a šťávy. Při výběru potravinářského výrobku se podívejte na štítek, měl by obsahovat formulaci „živá aktivní kultura“ nebo podobný.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments